Pentru prima dată în ultimii ani, bugetul orașului Codru a fost aprobat în limitele stabilite de legislație. Proiectul a fost votat în unanimitate în ambele lecturi de către consilieri, în cadrul ședinței din 28 noiembrie. Totuși, nici de această dată nu s-a reușit aprobarea organigramei primăriei  și componența comisiei administrative. Consilierii au alocat aproape 100 mii lei ajutor financiar unic persoanelor social-vulnerabile din localitate și 780 mii lei pentru reparația clădirii grădiniței 194. S-a aprobat și construcția unei clădiri pentru școala nr. 88, cu o capacitate de 320 copii. Au fost discutate mai multe proiecte funciare, unele din ele respinse pentru încercarea de înstrăinare a surplusurilor de teren la preț normativ, în loc de preț de piață. 

Ședința a început cu alegerea președintelui, fiind propusă și susținută în unanimitate candidatura consilierului MAN Anatol Turchin. După aprobarea regulamentului ședinței – durata de o oră, luările de cuvânt de câte două minute și replici de un minut, consilierii și reprezentanții executivului au propus mai multe modificări la ordinea de zi. 

Consilierul PSRM Alexandru Ciugureanu: 

  • A propus audierea responsabililor din cadrul primăriei în legătură cu amplasarea gheretelor pe strada Costiujeni 8/5. Acesta susține că a solicitat în acest sens informații, inclusiv la Cancelaria de Stat, susținând că 100 m2 de pământ public au fost oferite practic gratuit în arendă pe cinci ani unui agent economic; 
  • A solicitat neadmiterea excluderii de pe ordinea de zi a unor proiecte de ordin funciar, care prevăd modificarea planurilor cadastrale și înstrăinarea surplusurilor de teren (în special proiectele 1.16 și 1.18). Acesta și-a motivat propunerea prin faptul că aceste proiecte ar presupune „hoție” a pământurilor publice, prin care se încearcă înstrăinarea unor terenuri la preț normativ și în regim preferențial, cu 6000 lei pentru un ar, când prețul de piață este mult mai mare. În cazul altor proiecte, potrivit lui Ciugureanu, ar fi vorba de vânzarea ilegală a terenului pe care urmează să fie construit un bloc cu 15 etaje. Acesta a solicitat instituirea unui grup de lucru format din consilieri care să elucideze dacă aceste proiecte au ajuns să fie incluse pe proiectul ordinii de zi cu cunoștința primarului Stelian Manic sau acesta a fost dus în eroare.

    Nicio solicitare formală de modificare a ordinii de zi în acest sens nu a fost formulată și, respectiv, nu a fost supusă votului. 

Consilierul MAN Sergiu Gorincioi a propus alocarea timpului pentru audierea cetățenilor prezenți la ședință – câte 5 minute. Colegul său, Anatol Turchin, a propus 3 minute. Fostul primar al orașului, actualul consilier PLDM, Vladimir Munteanu, le-a amintit colegilor că potrivit regulamentului cetățenii sunt audiați la secțiunea „Diverse”, după epuizarea subiectelor incluse pe ordinea de zi.

Nicio solicitare de modificare a ordinii de zi nu a fost formulată în acest sens. 

Consilierul PAS Vadim Țurcan a propus excluderea punctelor începând cu 1.12 până la 1.19. Toate proiectele prevăd modificarea planului cadastral și înstrăinarea surplusului de teren.  Țurcan a explicat că vine cu această propunere pentru a evita careva insinuări și acuzații de pretinse ilegalități, replica fiind adresată inclusiv consilierului Alexandru Ciugureanu care a insistat ca acest proiecte să rămână pe ordinea de zi. 

Propunerea a fost susținută de 11 consilieri și nu a fost aprobată. 

Consilierul MAN Viorel Mocanu a propus includerea pe ordinea de zi a proiectului privind Conferirea gradului de calificare secretarului consiliului orașului Codru, Ruslan Cazacu. 

Propunerea a fost susținută cu 22 de voturi. 

Consilierul MAN Anatol Turchin a propus următoarele proiecte: 

  • Alocarea mijloacelor financiare pentru acoperirea cheltuielilor de reparație a daunelor clădirii grădiniței nr. 194 – propunerea a fost susținută unanim; 
  • Prelungirea arterei de circulație, strada Jubiliară – propunerea a fost susținută unanim; 
  • Înregistrarea grădiniței nr. 194 pe platforma municipală „E-grădinița” – propunerea a fost susținută unanim; 
  • Excluderea subiectului 6.11 Aprobarea planului de amenajare și revitalizare urbană UTR 0131135 din orașul Codru în scopul formării prin reparcelare a bunurilor imobile și amânarea pentru ședința următoare. Dat fiind faptul că acest proiect a fost exclus din ordinea de zi a ședinței precedente la solicitarea Agenției Proprietății Publice pentru avizare, de data aceasta Turchin a propus ca la următoarea ședință să participe reprezentanții APP, iar proiectul să fie discutat în format larg. Propunerea a fost aprobată cu 17 voturi; 

Viceprimarul Petru Gurău a propus în locul proiectului exclus la propunerea anterioară a lui Anatol Turchin, includerea proiectului 6.11 Constuirea unei clădiri publice – școala cu capacitatea de 320 locuri. Propunerea fost susținută unanim. 

Ordinea de zi cu propunerile de modificări a fost susținută cu votul unanim al consilierilor. 


Ordinea de zi


6.1 Aprobarea organigramei, structurii și efectivul-limită de personal al Primăriei orașului Codru 

Proiectul prevede aprobarea organigramei primăriei care include toate funcțiile de personal și efectivul-limită al instituției. 

Primăria orașului Codru nu publică proiectele deciziilor propuse, ci doar cele aprobate. Din acest motiv, nu putem să vă prezentăm prevederile integrale ale proiectului. 

Consilierul PSRM Alexandru Ciugureanu a avut obiecții la acest proiect și anume că în efectivul-limită de personal au fost incluși șapte contabili, acesta făcând paralela cu preturile din municipiul Chișinău care au câte 1 contabil, primăria municipiului Chișinău, care are 6 contabili, iar Piața Centrală – 10 contabili. 

Viceprimarul Petru Gurău i-a răspuns că numărul de poziții pentru contabili a rămas neschimbat față de situația actuală și că în cadrul primăriei nu sunt angajați 7 contabili, ci numărul de funcții este argumentat prin cumulul acestora, pentru a asigura un salariu atractiv care să permită atragerea specialiștilor calificați. 

Acesta a mai adăugat că numărul total de funcții nu s-a modificat semnificativ, de la 35 la 38, potrivit proiectului propus. Iar necesitatea atragerii specialiștilor este stringentă în contextul proiectelor care le desfășoară în prezent primăria. 

Consiliera MAN Ina Bulat a atras atenția că avizul comisiei de specialitate este negativ și a propus ca proiectul să fie remis la reexaminare. 

Proiectul a fost supus votului în forma inițială. 

Statut: RESPINS (și remis la reexaminare) 

Voturi CONTRA – 10 

Abțineri – 13   

 

1.2 Modificarea Regulamentului de funcționare a cimitirului din orașul Codru

Proiectul prevede modificarea Regulamentului de funcționare a cimitirului din orașul Codru, în special a prevederilor de la punctul 3.7 care prevede că „Certificatul de arendă a locului de veci poate fi eliberat locuitorilor orașului Codru, cât și persoanelor care nu au viză de reședință în orașul Codru, cu condiția că au soț/soție sau rude de gradul I înhumate în cimitir”. 

Statut: APROBAT 

Voturi PRO – Unanim (22) 

Decizia

 

1.3 Modificarea Deciziei consiliului local nr.2/4 din 15.02.2024 „Cu privire la formarea Comisiei administrative de pe lângă Primăria orașului Codru”

Proiectul nu este la prima tentativă de aprobare, anterior existând dispute referitor la componența Comisiei administrative și a Președintelui care urmează să o conducă. În ședința curentă la fel s-au dus discuții referitor la componența nominală și concret numele persoanei propuse să preia șefia Comisiei. S-a adus din nou în discuție candidatura secretarului consiliului sau a juristului primăriei, însă nu a existat un consens între consilieri, reprezentanții executivului și candidaturile propuse. 

Proiectul a fost supus votului. 

Statut: RESPINS 

Voturi PRO – 2 

Abțineri – 21

 

1.4 Regulamentul cu privire la numărul limită al autoturismelor de serviciu și parcursul limită anual

Proiectul prevede numărul limită al autoturismelor de serviciu ale primăriei orașului Codru – 4 unități și parcursul limită anual pentru care se compensează cheltuielile de combustibil. 

Consilierul Alexandru Ciugureanu a subliniat că în proiect au fost incluse patru autoturisme, pe când în proprietatea primăriei sunt doar două, întrebând ale cui sunt celelalte două. Acesta a mai menționat că în proiect era inclus un autoturism de marca Mercedes GL și un Volkswagen. 

În replică, viceprimarul Petru Gurău a menționat că autoturismul Mercedes îi aparține lui, prin comodat, și acesta a fost inclus în proiect pentru că el îl utilizează în interes de serviciu, iar din buget i se acoperă doar cheltuielile pentru combustibil, nu și reparația. Tot aici, primarul Stelian Manic a subliniat că este vorba de un autoturism din anul 2012, menționând că nu este unul nou sau de lux, așa cum au sugerat unii consilieri. Proiectul a fost supus votului. 

Statut: RESPINS

Abțineri – unanim

 

1.5 Aprobarea bugetului orașului Codru pentru anul 2025 în prima lectură

Potrivit proiectului propus și prezentat de contabila primăriei, bugetul orașului Codru pentru anul 2025 constituite 91,6 milioane lei (venituri și cheltuieli), inclusiv 22,8 milioane lei în calitate de transferuri de la bugetul de stat. La cheltuieli sunt propuse aproape 35,5 milioane lei, iar 56,1 milioane lei au fost listate ca active nefinanciare. 

Consilierul PSRM Alexandru Ciugureanu s-a arătat indignat că 8 milioane de lei, ce constituie aproape 10% din buget, au fost propuși a fi alocați către o companie privată căreia îi vor fi externalizate serviciile de salubrizare a orașului. 

Primarul Stelian Manic i-a răspuns că este necesară externalizarea serviciilor de salubrizare, aducând exemplul orașului Stăuceni care are aceeași practică. Manic a subliniat că sumele propuse au fost calculate de un devizier în mod transparent. Acesta a mai adăugat că cifra nu este una mare, aducând din nou exemplul orașului Stăuceni care, cu suprafață și populație de două ori mai mică ca în Codru, a bugetat pentru anul 2025 4 milioane de lei. Tot aici, viceprimarul Gurău a adăugat că suma este bazată pe zecile de petiții venite din partea cetățenilor care solicită aceste servicii, menționând că pentru lucrări se vor organiza licitații și tot procesul va fi transparent. 

Consilierii au avut propuneri de amendamente, însă președintele ședinței a propus ca acestea să fie discutate la analiza bugetului în lectura a doua. 

Statut: APROBAT 

Voturi PRO – Unanim

Decizia

 

1.6 Aprobarea bugetului orașului Codru pentru anul 2025 în lectura a doua

Potrivit proiectului pentru lectura a doua, care prezintă mai detaliat liniile de venituri și cheltuieli ale localității, în anul următor orașul:

Va încasa: 

  • Venituri proprii (inclusiv impozite și taxe) – 10,58 miloane lei; 
  • Defalcări de la impozitul pe venit – 56,95 milioane lei; 
  • Încăsări de la prestarea serviciilor cu plată – 1,2 milioane lei; 
  • Transferuri de la bugetul de stat – 22,86 milioane lei. 

Va cheltui: 

  • Protecția mediului – 8,1 milioane lei; 
  • Gospodăria de locuințe și gospodăria serviciilor comunale – 35 milioane lei; 
  • Cultură, sport, tineret, culte și odihnă – 1,38 milioane lei; 
  • Învățământ – 16,32 milioane lei; 
  • Protecție socială – 640 mii lei. 

Consilierii au revenit la propunerile de amendamente la proiect. 

Alexandru Ciugureanu a propus din nou reducerea sumei de 8 milioane de lei, alocate pentru externalizarea serviciilor de salubrizare a localității. Reprezentanții executivului au solicitat să nu se modifice suma întrucât a fost calculată în baza devizului de cheltuieli. Tot aici, fostul primar și actual consilier PLDM, Vladimir Munteanu, a menționat că pe timpul mandatului său primăria cheltuia 1,2 milioane lei pe salubrizare, fiind de acord că 8 milioane e o sumă prea mare. Acesta a propus ca suma să fie redusă la 4 milioane de lei. După mai multe dispute, s-a propus ca să fie alocată suma de 4 milioane pentru jumătate de an financiar, bugetul urmând să fie suplinit la necesitate din soldul existent. Propunerea a fost susținută în unanimitate. 

Consilierul PAS Vadim Țurcan a propus ca la Anexa 8 a proiectului, care include „cotele taxei pentru unitățile comerciale și/sau prestări servicii”, la punctul 14 să fie incluse,serviciile de kinetoterapie și terapie manuală, pe lângă cele existente deja – cabinetele cosmetologice, solariile și cabinetele de masaj. Amendamentul a fost susținut unanim. 

Președintele ședinței, Anatol Turchin, a ținut să menționeze că proiectul bugetului a fost discutat pe larg și dezbătut în cadrul comisiei de profil și a propus ca proiectul cu modificările aprobate să fie supus votului. 

Statut: APROBAT 

Voturi PRO – Unanim

Decizia

 

1.7 Corelarea bugetului orașului Codru cu Legea bugetului de Stat pentru anul 2024 

Proiectul prevede includerea sumei de 369 500 lei transferate din bugetul de stat, cheltuieli destinate aparatului primarului. 

Statut: APROBAT 

Voturi PRO – Unanim

Decizia

 

1.8 Operarea modificărilor în rețeaua instituțiilor preșcolare grădinița de copii (creșă grădinița nr. 194 în Grădinița de copii nr.194)

Proiectul prevede schimbarea statutului Instituției de Educație Timpurie nr. 194 din creșă-grădiniță în grădiniță pentru copii și aprobarea planului de activitate a acesteia. 

Statut: APROBAT 

Voturi PRO – Unanim

Decizia

 

1.9 Autorizarea casării bunurilor raportate la mijloace fixe

Proiectul prevede casarea bunurilor uzate aflate în proprietatea orașului Codru. 

Statut: APROBAT 

Voturi PRO – Unanim

Decizia

 

1.10 Acordarea ajutoarelor financiare unice persoanelor/familiilor social-vulnerabile din orașul Codru

Proiectul prevede acordarea ajutoarelor în valoare totală de 98 700 lei din fondul de rezervă. 

Statut: APROBAT 

Voturi PRO – Unanim

Decizia

 

1.11 Construirea unei clădiri publice – școală cu capacitate de 320 locuri instituției de învățământ pe terenul bun imobil cu numărul cadastral 0131124.175

Proiectul prevede construcția unei clădiri noi pe teritoriul școlii nr. 88, situată pe strada Costiujeni 10/A. Noua construcție urmează să aibă o capacitate de 320 de elevi și are drept scop creșterea capacității de școlarizare a copiilor care locuiesc în oraș. 

Statut: APROBAT

Voturi PRO – Unanim

Decizia

 

1.12 Modificarea planului cadastral al terenului din strada Nicolae Sulac și înstrăinarea surplusului de teren

Consilierul PSRM Alexandru Ciugureanu a solicitat prezența raportorului la ședință, în contextul în care membrii comisiei funciare au fost prezenți la fața locului, pe terenul vizat. Acesta a declarat că membrii comisiei au constatat în unanimitate că solicitantul nu este de bună credință și încearcă să achiziționeze surplusul de 2-3 ari la preț normativ în scopul construcției unor duplexuri. 

Acesta a propus și un amendament prin care să se respingă cererea solicitantului, acesta să nu mai poată înainta astfel de cereri, iar terenul să fie trecut în proprietate publică, fără posibilitate de privatizare. 

Consilierul MAN Sergiu Gorincioi și consilierul PAS Vadim Țurcan au solicitat ca proiectul să fie remis la reexaminare către comisia de profil. Proiectul a fost supus votului în varianta originală. 

Statut: RESPINS (remis la reexaminare) 

Voturi CONTRA – 8

Abțineri – 15

 

1.13 Modificarea planului cadastral al terenului din str. Soarelui și înstrăinarea surplusului de teren 

Proiectul prevede modificarea planului cadastral al terenului din strada Soarelui și înstrăinarea, la preț normativ, a lotului de teren cu suprafața de 0,0661 ha, ce constituie 52,42% din terenul cu suprafața totală de 0,1261 ha, pentru deservirea și exploatarea casei de locuit individuale și construcției accesorie. 

Statut: APROBAT 

Voturi PRO – Unanim

Decizia

 

1.14 Modificarea planului cadastral al terenului din strada Sfântul Vasile și înstrăinarea surplusului de teren

Consilierul Alexandru Ciugureanu a solicitat să-i fie prezentat actul de evaluare, pentru a verifica în baza cărui temei se scoate la vânzare surplusul de teren. 

Consilierul MAN Anatol Turchin a menționat în acest context că lipsește certificatul de imposibilitate a formării bunului imobil. Proiectul a fost supus votului. 

Statut: RESPINS

Abțineri – Unanim

 

1.15 Modificarea planului cadastral al terenului din strada Grenoble și înstrăinarea surplusului de teren

Proiectul vizează un surplus de teren situat pe strada Grenoble, în zona cunoscută drept „Vila Antonescu”.

Alexandru Ciugureanu a menționat că proiectul ar prevede privatizarea unui sector de drum public, ce ar priva oamenii de accesul la 30 de ari de pădure, menționând că este o încercare de corupere a consiliului. 

În replică, consilierul PAS Sergiu Zavulan a declarat că membrii comisiei de profil au fost la fața locului și au constatat că este vorba de ultima casă din sectorul dat, iar înstrăinarea surplusului nu ar afecta pe nimeni. 

Ciugureanu le-a amintit colegilor că un drum public nu este pasibil privatizării. 

Proiectul a fost supus votului în varianta originală. 

Statut: RESPINS 

Voturi PRO – 4 

Voturi CONTRA – 2 

Abțineri – 17

 

1.16 Modificarea informației grafice a terenului cu numărul cadastral 0131124

Proiectul prevede modificarea informației grafice a unui terenul din strada Dumbravei din 0,2687 ha în 0,1687 ha, conform actelor de drept, cu formarea și înregistrarea după administrația publică locală a bunului imobil destinat pentru construcție locativă cu suprafața de 0,0600 ha. 

Anatol Turchin a menționat că acest proiect este neclar și trezește multe semne de întrebare, în contextul în care se urmărește înstrăinarea bunului nou format. 

Ciugureanu a adăugat că se urmărește într-adevăr înstrăinarea terenului, 6 ari la prețul normativ de 6 mii euro, ceea ce este cu mult sub prețul de piață, iar proprietara terenului vizat nu este la curent că în preajma acestuia urmează să fie construită o casă de locuit. 

Acesta a propus o serie de modificări la proiect, care să prevadă formarea bunului public, nefiind posibilă privatizarea acestuia. Amendamentul a fost susținut cu 15 voturi, iar proiectul cu modificări a fost pus la vot. 

Statut: APROBAT 

Voturi PRO – 19

Abțineri – 4 

Decizia

 

1.17 Modificarea planului cadastral al terenului din strada Sfântul Nicolae și înstrăinarea surplusului de teren

Primăria orașului Codru nu publică proiectele deciziilor propuse, ci doar cele aprobate. Din acest motiv, nu putem să vă prezentăm prevederile integrale ale proiectului. 

Statut: RESPINS 

Voturi PRO – 2

Voturi CONTRA – 18 

Abțineri – 3 

 

1.18 Modificarea informației juridice a terenului cu nr.cadastral 0131134

Proiectul prevede modificarea informației juridice din Registrul bunurilor imobile a terenului din strada Schinoasa-Deal din 0,1261 ha în 0,06 ha, cu formarea și înregistrarea bunului imobil destinat pentru construcția locativă, cu suprafața de 0,06 ha. 

Alexandru Ciugureanu a atras atenția că este o situație similară cu proiectul 1.16, menționând că se încearcă din nou a se face escrocherii prin înstrăinarea terenului la preț normativ și nu cel de piață. Acesta a propus aceleași modificări ca la punctul 1.16 –  terenul să fie înregistrat ca bun public și să nu fie pasibil privatizării. Amendamentul a fost susținut în unanimitate, iar proiectul cu modificări a fost supus votului. 

Statut: APROBAT 

Voturi PRO – Unanim

Decizia

 

1.19 Examinarea cererii nr. C-799/24 din 13.08.2024

Proiectul prevede autorizarea construcției neautorizate și oferirea cotei-parte de pământ pe care este situată construcția. Consilierii au atras atenția că subiectul nu a fost discutat la comisia juridică. Proiectul a fost supus votului. 

Statut: RESPINS

Voturi CONTRA – 5

Abțineri – 17

 

1.20 Conferirea gradului de calificare 

Proiectul prevede conferirea gradului de calificare „Consilier de stat de clasa a II-a” Secretarului Consiliului orașului Codru, Ruslan Cazacu. 

Statut: APROBAT 

Voturi PRO – 21 

Abțineri – 2 

Decizia

 

1.21 Alocarea mijloacelor financiare pentru acoperirea cheltuielilor de reparație a daunelor clădirii publice construcție de învățământ și educație bun imobil cu nr. cadastral 0131124.214.01, instituției de învățământ grădinița nr. 194 

Proiectul prevede alocarea a 780 mii lei din soldul disponibil în bugetul orașului Codru pentru acoperirea cheltuielilor de reparație a daunelor clădirii grădiniței nr. 193. 

Statut: APROBAT 

Voturi PRO – Unanim 

Decizia

 

1.22 Prelungirea arterei de circulație – str. Jubiliară din orașul Codru 

Proiectul prevede prelungirea străzii Jubiliară din orașul Codru, cu înregistrarea și actualizarea datelor cu privire la Planul de adrese a orașului Codru și datele din Registrul de stat al unităților administrativ-teritoriale și adreselor. 

Statut: APROBAT 

Voturi PRO – Unanim 

Decizia

 

1.23 Înregistrarea Grădiniței nr. 194 pe platforma municipală „E-grădiniță” 

Proiectul prevede înregistrarea copiilor pe platforma municipală „E-grădiniță” pentru înregistrarea la Grădinița nr. 194. În acest sens, autoritățile locale vor solicita Direcției Generale Educație Tineret și Sport pe lângă Primăria municipiului Chișinău introducerea grădiniței în baza de date a platformei, iar directorul grădiniței 194 va colabora cu Direcția pentru stabilirea districtului pentru instituționalizarea copiilor.  

Statut: APROBAT 

Voturi PRO – Unanim 

Decizia


Diverse 

După epuizarea ordinii de zi, au fost audiați cetățenii prezenți la ședință. Au fost abordate două subiecte:

  1. Scuarul „Codru” 

O reprezentantă a grupului de inițiativă „Salvare Parc Codru Costiujeni” s-a arătat nemulțumită de faptul că demersurile grupului privind stoparea lucrărilor de reconstrucție a parcului de la intersecția străzilor Grenoble și Costiujeni sunt ignorate de autorități. Aceasta a prezentat și un aviz din partea Agenției de Mediu care spunea că subiectul urma să fie discutat la această ședință a consiliului. Aceasta a cerut și „tălmăcirea” avizului emis de Agenție, întrucât consideră că primăria îl interpretează prin prisma propriilor interese și astfel, a decis să continue lucrările.

O altă nemulțumire exprimată de reprezentanta grupului a fost scena care urmează a fi instalată în parc. Ea a menționat că există riscul ca aceasta să „cadă în cap la cineva” și că nu există autorizație pentru instalarea scenei. 

Reprezentanții executivului, primarul Manic și viceprimarul Gurău, i-au răspuns că scena nu este o construcție capitală și nu e nevoie de autorizație. Aceștia au mai adăugat că grupul de cetățeni xare susțin planul implementat de primărie este mult mai mare, fapt pentru care primăria își continuă lucrările. Referitor la Agenția de Mediu, ei au declarat că au rezolvat neînțelegerile la acest subiect. Potrivit lor, avizul pentru defrișare este necesar la inițierea lucrărilor, iar odată începute, Agenția a luat act de defrișările care s-au făcut și a autorizat continuarea lucrărilor. 

Consilierii MAN au sugerat că ar fi cazul de oprit lucrările până la desfășurarea unei discuții în format larg cu cetățenii, pentru a rezolva acest conflict. Discuția s-a finalizat prin promisiunea consilierilor că subiectul va fi discutat în cadrul unei ședințe extraordinare a consiliului. 

  1. Gheretele din Piața de Flori 

Al doilea subiect abordat au fost gheretele din piața de flori, de la intersecția străzilor Grenoble și Costiujeni, care au fost demolate în procesul lucrărilor de lărgire a străzii Costiujeni, pentru decongestionarea traficului din zonă. 

Proprietara gheretelor, prezentă și la ședințele precedente ale consiliului, a adus aminte consilierilor despre faptul că nu este de acord cu demolarea gheretelor, decizie pe care o consideră ilegală, chiar dacă există o decizie de judecată în acest sens. 

Aceasta a mai vorbit despre investițiile de 20 mii euro și peste 230 mii lei pentru pentru lucrările de amenajare a teritoriului adiacent. Doamna a mai acuzat actualul și fostul primar că decizia de sistare a autorizației pentru activitatea pieței și demolarea gheretelor a venit din cauza că ea nu a dorit să „se împartă”, menționând că ar fi vorba de încercare de estorcare de bani.