Miercuri, 31 mai 2023, a avut loc ședința extraordinară a Consiliului local Codru. Au fost analizate și votate două subiecte de ordin financiar. Au fost alocate încă 13,4 milioane de lei pentru finalizarea reparației străzilor Livădarilor, Izvoarelor și stradela I Izvoarelor, care trebuia să fie gata încă la începutul acestui an. Astfel, valoarea finală a proiectului de reconstrucție a celor 4,5 km de drum este de peste 63 de milioane de lei.

Totodată, a fost rectificat bugetul orașului Codru pentru anul 2023. Astfel, au fost incluse  cheltuielile suplimentare pentru reparația drumurilor menționate, a fost completat fondul de rezervă cu 300 000 lei și au fost alocate 264 000 lei pentru înlăturarea consecințelor calamităților naturale din 28 martie, în urma cărora au avut de suferit locatarii blocului 12/5 din strada Costiujeni. 

Decizia de convocare a ședinței extraordinarea a Consiliului a fost luată după întrunirea Comisiei Buget și Finanțe în cadrul căreia au fost avizate cele 2 proiecte incluse pe ordinea de zi. Din motive tehnice, echipa Primăria Mea nu a putut fi prezentă la ședință pentru a realiza transmisiunea în direct, însă vă prezentăm mai jos detaliile privind proiectele aprobate. 


Ordinea de zi 


2.1 Ajustarea și majorarea valorii contractului de achiziții publice multianual cu nr. 2020-0000000419 din 24.01.2020 

Decizia prevede majorarea cu încă 13,4 milioane de lei a contractului în valoare de 50 de milioane de lei pentru reconstrucția străzilor Livădarilor, Izvoarelor și a stradelei I Izvoarelor din sectorul Schinoasa Deal semnat în 2020. Banii vor fi cheltuiți pentru lucrări suplimentare și pentru a acoperi ajustarea la rata inflației. De asemenea, alte 18,9 milioane de lei au fost alocate din bugetul primăriei, reprezentând suma restantă din contractul inițial, care nu a fost transferată agentului economic până acum  . Conform deciziei: 

  • 18,9 mil. lei – lucrări de construcție și reparație a celor trei străzi (sumă restantă); 
  • 5,9 mil. lei – lucrări suplimentare; 
  • 7,4 mil. lei – ajustarea contractului de achiziție la rata inflației.

Menționăm că acest subiect a fost discutat și la ședința din 4 aprilie 2023, însă proiectul a fost exclus de pe ordinea de zi după mai multe discuții aprinse dintre consilieri și reprezentanții primăriei , la propunerea președintelui ședinței, consilierul Alexandru Ciugureanu (PSRM). 

Proiectul de reconstrucție a celor trei străzi a început în ianuarie 2020. Pentru asfaltarea celor circa 4,5 km de drum, s-au alocat inițial peste 50 de milioane de lei, bani publici, iar lucrările ar fi trebuit să fie gata încă în ianuarie 2023. Reconstrucția, însă, era executată abia pe jumătate la finalul termenului de trei ani al contractului, proiectul fiind încetinit din cauza unor greșeli de proiectare, a arătat o investigație video realizată de jurnaliștii de CU SENS. 

Majorarea valorii contractului era argumentată de agentul economic drept necesară pentru executarea unui șir de lucrări suplimentare, care trebuiau finanțate adăugător, și fără de care reconstrucția drumurilor nu putea continua. Atât agentul economic, cât și primăria afirmau că lucrările suplimentare au apărut, pentru că nu au fost prevăzute corect de proiectanții angajați de primărie, atunci când aceștia au realizat proiectul tehnic. 

Noul termen de finalizare a lucrărilor este finalul anului 2023, după ce primăria a încheiat cu agentul economic un acord de prelungire a termenului de execuție a lucrărilor cu încă un an. 

Vedeți mai multe detalii despre proiectul de reconstrucție a celor trei străzi în investigația video publicată de redacția CU SENS. 

Statut: Aprobat

Decizia

 

2.2 Rectificarea bugetului orașului Codru pentru anul 2023 

Proiectul prevede rectificarea bugetului orașului Codru pentru anul 2023 și includerea cheltuielilor prevăzute în punctul 2.1 al ordinii de zi, dar și completarea fondului de rezervă pentru acordarea suportului financiar pentru lichidarea consecințelor calamităților naturale care au afectat locuitorii blocului 12/5 din strada Costiujeni, după cum urmează: 

  • 32,2 mil. lei au fost alocați pentru construcția drumului din str. Livădarilor și reparația capitală a drumurilor din str. Izvoarelor și str-la I Izvoarelor. Această sumă a fost compensată din bugetul alocat aparatului primarului – 12,2 mil. lei din suma prevăzută pentru procurarea mijloacelor de transport și 20 mil. lei pentru acordarea de ajutoare bănești. 
  • 300 000 lei au fost alocați pentru completarea fondului de rezervă. 
  • 264 000 lei au fost alocați Asociației Proprietarilor de Locuințe Private nr. 50/320 din str. Costiujeni 12/5 pentru înlăturarea consecințelor calamităților naturale din 28 martie. 

Statut: Aprobat 

Decizia


Responsabil de monitorizare: Cristian Mariuță